|
|
|
|
Kult Terra |
|
|
Harmonická
společnost a dělená moc |
|
|
Lidé nemají
peníze a je to záměr. Žádná krize, žádná nepřízeň, ale cílený záměr těch,
kteří o financích rozhodují. Lidé bez peněz jsou schopni všeho, bezpodmínečně
slouží všemu a všem, odkud mají naději na nějakou tu finanční odměnu. Jsou
schopni zabíjet jiné lidi, kazit, ničit, lhát, podvádět, otrocky pracovat a ještě
o otrockou práci poníženě prosit. Kdyby lidé měli dost peněz nebo je
nepotřebovali, pak by neškodili ani sobě, ani druhým, byli by v pohodě,
přátelští a bez problémů. Když mám zájem vytvořit harmonickou společnost, pak
se musím zabývat oprávněnými zájmy a potřebami lidí. |
|
|
Události na
Ukrajině potvrzují, že politici ani na vysokých postech o situaci nerozhodují. Mohou
opět jednat hladoví 16 hodin, mohou se dohodnout, ale na věci nic nezmění. Přál
jsem si příměří a pokračování mírového řešení krize, ale ukázalo se, že
dějiny světa řídí někdo jiný a politici jsou vyslechnuti jen tehdy, když jsou se
světotvornou silou ve shodě. S touto okolností musíme počítat, změnit to nemůžeme
a jen těžko odhadneme, kde skutečnou moc hledat a co od ní očekávat. Můžeme však
hledat způsoby přežití a pokračovat. |
|
|
Mezi oprávněné
zájmy řadím zdraví, štěstí, lásku, již zmíněné peníze a volný čas. Pak snad
každý má zájem rozvíjet své schopnosti, uplatnit je a být za svoji službu dobře
odměněný. S tímto východiskem se můžeme směle pustit do vize harmonické
společnosti. |
|
|
Vynašel jsem si
pojem "sociální ukovení". Funguje to od nepaměti a má nejen reálné
příčiny, ale také důležitou roli v lidské společnosti. Ukotvením rozumím
příslušnost k určité sociální vrstvě a k určité zájmové skupině a také
vrození do rodu s vlastními tradicemi předávanými výchovou a zaměřenými na
zvládnutí životních situací a chování. Jsou zde sice problémy s akceptováním
prostředí a ne vždy potomek přijímá modely chování rodičů, ale nakonec vždy
dojde k nějakému ukotvení na určité sociální úrovni a skupině, což je pro
člověka a jeho rodinu určující sociální podmínka. |
|
|
Přírodní
podmínky se stávají limitujícícmi pro zemědělství. Globální oteplování je
realitou a bude dál pokračovat, protože se planeta trvale ohřívá veškerou vyrobenou
a vytěženou energií. Očekáváme sucha, povodně, mírné zimy a další vrtochy
počasí, zda a jak se s tím vyrovnáme, nyní opravdu nevím. |
|
|
Zisky a dělená
moc jsou klíčem k sociálnímu systému a ke správnímu řádu. Zatím patří 99
procent veškerého majetku jednomu procentu populace, což považuji za
destabilizující. Moc se o tom nemluví, ale součástí římského správního systému
je kolonizace všech slabších států a skupin. Naposledy se mluvilo o tom, že svatý
Václav odváděl do Německa voly a stříbro, byl za to chválen, dnes se tomu říká
výpalné a je to zcela běžná praxe. Tomáš Baťa se divil výši současných daní a
říkal, kdyby měl takové daně platit, že by Zlín určitě nepostavil. |
|
|
Informace jsou
nyní pouze účelové, nemůžeme očekávat, že si někdo koupí televizi nebo noviny
jen proto, aby lidem sdělovat pravdu a nic než pravdu, to by dopadl jako ten Asanže, co
je zavřený v Londýně na Peruánském velvyslanectví. Dobré a pravdivé informace
jsou základem moci, ale nikde nejsou. Lidé už obelhávají i sami sebe a tak ani
intuice není spolehlivá. |
|
|
S hodnotou
člověka je to jako s poštovní známkou. Když je jich hodně, cena je zanedbatelná,
když je pouze několik, je to rarita nedozírné ceny. Pro tento svět člověk moc
velkou cenu nemá, zrovna jsou zde snahy snížit lidnatost všemi způsoby. Když máme
snahu svoji cenu zvýšit, tak musíme být fakt dobří v některé oblasti, nejlépe v
té, která někomu přináší zisky. My ovšem tak nároční nejsme, vážíme si
každého člověka, který je schopen se dohodnout a dohodu plnit. Solidárně také
přejeme všem lidem pohodu a úspěch, snažíme se pro všechny, i pro sebe, vytvořit
dobré životní podmínky. |
|
|
Příroda a
pozemské systémy včetně živlů jsou součástí stvoření a úsilí mnoha tvůrců a
stvořitelů, hodiny úsilí už nelze ani odhadnout. Kmeny a národy, které žily v
souladu s přírodou, žily trvale bez změny několik milénií s vlastní spiritualitou
a pod ochranou stvořitele. Měli bychom si uvědomit, jaký dar člověk dostal a svoji
planetu, a její přírodu a systémy chránit před každou devastací, protože
některé ničivé tendence jsou nevratné. Civilizace není v souladu s pozemskou
přírodou, má původ ve vesmíru, ale lze ji s pozemskými systémy vyladit. |
|
|
Kauzalita a
empirie proti svatým knihám? Asi ano. Kauzalita je základem stvoření a systémový
přístup je základem poznání a empirie. Kauzalita dává možnost analýzy a syntézy
v oblasti poznání a tím umožňuje pochopení i těch předmětů a stavů, se kterými
jsme seznámeni nebyli. Na základě kauzality a zkušenosti je možná každá dohoda.
Naopak kdo respektuje svaté knihy, jejich předpisy a direktivy, stavy košer a
konformně respektuje fiktivní veřejné mínění, s tím je dohoda velmi nesnadná, zde
funguje pouze direktiva jedné nebo druhé strany. |
|
|
Vše zde napsané
můžeme vzít na vědomí, ale zabývat se tím nemusíme, protože za harmonickou
můžeme považovat každou společnost, která není pro člověka a vztahy likvidační
a ve které může člověk svým přičiněním získat zdraví, peníze, lásku a
štěstí, kde má volný čas, kde může rozvíjet a uplatnit své schopnosti a kde je
dobře oceněný. |
|
|
No a zatím pro
přežití můžeme hledat souvěrce a solidární spojence pro společný život a
sociální vztahy. Nejen squot je vhodnou formou pro přežití. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|