Platea Medy

8.2008

obsah:

1) snaha přežít a prosadit se
2) hodnotový kruh
3) 20 duchovně - sociálních tezí
4) vztahy s lidmi a okultní praxe

lg__texty.gif (1133 bytes)
lg_vztahy.gif (2135 bytes)
lg_prosadit.jpg (8724 bytes) 1) snaha přežít a prosadit se
Mám snahu najít cestu k úspěchu a sebeprosazení pro sebe a pro všechny.  Ne všichni ale hledají cestu ke zlepšení svého údělu, stačí jim to, co mají a chtějí mít klid. Tito zde najdou málo. Slýcháme průpovídky, kterým nerozumíme. Například: všechno je jinak.Teprve až poznáme, že je vše jinak, pak průpovídce porozumíme. Vše je jinak z toho důvodu, že sdělovací prostředky vytvářejí obraz jakési jiné reality, dávají nám poznání, abychom nemuseli nikde nic hledat, nemusíme ani samostatně myslet a vytvářet vlastní názory. Jenže všechno je jinak, jiná je realita a tak jen po dlouhém hledání poznáme, že mnohé naděje, kterým jsme věřili, jsou plané a to, nač se spoléháme, na jakousi spravedlnost nebo možnosti, tak to není a nebude. Poznání je nám, prostým obyčejným lidem, pečlivě odměřováno a citlivě doplňováno balastem a nesmysly, jen proto, abychom jednali určitým způsobem, neztráceli naději a nerušili klid mocných, kteří žijí ve zcela jiném světě. Do svého světa nás nepustí ani náhodou, důsledně si šlechta a elita hlídá své posty a určitě nedá prostým lidem žádné peníze navíc, ani na přilepšenou, natož na nějaké podnikání a důvod je prostý: kdo má peníze, nemusí pracovat - a pracovat se musí, bez práce nemá šlechta ani elita koláče. Stejně ale jsou cesty, jak si zlepšit své postavení. Kdo má takový zájem, ten ať čte dál. Je zde napsáno, že zlepšení situace vyžaduje dobré informace, peníze a vše své si uhlídat.
lg_hodnot-kruh.gif (1522 bytes) 2) hodnotový kruh
Základní hodnotový kruh ukazuje základní vztahy mezi duševní a hmotnou stránkou života. Je to základ sociálního systémového poznání, přijal jsem ho v meditaci kolem roku 1988.  

hodkruh.jpg (26014 bytes)

osobnost Výchozí a cílovou hodnotou pro člověka je jeho osobnost, jeho duch a paměť, tyto základní osobní hodnoty vstupují do života a po opuštění těla vystupují a zůstávají zachovány. Duch člověka rostl dlouho v říši rostlin a zvěře, až se zdokonalil natolik, že mohl vstoupit do člověka. Základem osobnosti je ego, bez vlastního ega bychom byli pouze bioroboty bez vlastní vůle a schopnosti sebezáchovy. Přirozených projevem osobnosti je aktivita ducha a pohoda těla. Přirozenou aktivitou člověka je vlastní aktivita, která vede k uspokojení svých   tělesných potřeb. Lidské osobnosti se velmi liší a na zákkladě společných znaků,daných především původem ducha, lze lidi zařadit do archetypálních sklupin.
schopnosti Hodnota každého člověka vzhledem ke společnosti i k přežití je dána jeho schopnostmi. Ty se mohou projevit již během prvních měsíců života a později jako talent pro určitou činnost. Každá doba potřebuje své talenty, mnozí velikáni by se neprosadili v jiných podmínkách než v těch, které jim dala jejich doba. Mnoho druhů talentů je však univerzálních. Schopnosti úspěšného přežití ve své době je dáno především výchovou v daném prostředí. Hodnota lidských schopností se poměřuje požadavky společnosti a doby. Za dobré vlastnosti lze považovat dobré zdraví, skromnost, nenáročnost, přesnost, dobrou paměť, vytrvalost, psychickou odolnost, otužilost, schopnost komunikovat. 
svoboda Svoboda, možnosti, tak nějak by se dalo popsat prostředí, ve kterém žijeme. Někdo žije v přírodě, jiný ve městě, někdo ve stanu, jiný v paláci. Každé prostředí nám dává jiné podmínky k životu. I v jediném daném prostředí někdo může více, jiný nemůže skoro nic. Například král a služebná, kteří žijí vedle sebe na jednom panství. Mezi největší hodnoty zde patří zdravé životní prostředí s čistým vzduchem a čistou vodou. Kdysi se dalo také v přírodě přežít, bylo zde dost všeho, dalo se i ulovit něco k snědku. Kde jsou ty časy. V civilizaci za možnosti lze považovat dostupnost vzdělání a zaměstnání a možnost plnit životní poslání, podmínky pro dobré zdraví, dostupnost informací, charakter životního stylu. Naší snahou bude vyhledávat a poznávat naše možnosti.
program Program jako volba životní cesty je stejně důležitý jako svoboda, informace a peníze. Kdo má dobrý program, stanoví si životní priority a dlouhodobě je plní. Ten, kdo žádný osobní program nemá, stává se hříčkou sil osudu, nemá schopnost se rozhodnout a záměry mění ještě dříve, než je stihne realizovat. Při stanovení životního programu vycházíme ze znalosti životního poslání, vlastního archetypu, schopnstí, talentu, dovedností a možností svého životního prostředí. Často nám životní program pomůže sestavit osudová síla na základě intuitivního podnětu (nápadu).
poznání Informační otisk reality. Patří sem vše, co je obsahem společného vědomí, vědecké poznatky, historická zkušenost, know-how čili pracovní postupy, návody pro život, rodová tradice, soudy a hodnocení, znalost kauzality, systémové poznání, životní moudrost. pro počítače je to pak software, čili program. I člověku prospěje, když zde najde dobrý program pro život spolu s návodem, jak dosáhnout svých cílů.
funkce Každý člověk má ve společnosti nějakou funkci, nějakým způsobem se zapojil do pracovního procesu nebo jiné činnosti, která přináší kredit, nejlépe však finanční ohodnocení, ještě lépe pak finanční prosperitu. Jde ale o obecnější sociální roli, tedy o všechny způsoby zapojení do společnosti, které přináší nějaký výsledek. Jde také o realizaci vlastních cílů a životního poslání. Ocenění za plnění funkce je dvojí: osobní kredit a finanční ohodnocení. Jiné plnění funkce může také přinést nové možnosti nebo zajištění pro sebe nebo blízké osoby, například postavení domu nebo příprava dříví na zimu.    
majetek Majetek je forma možností, které využíváme jen my sami, není přístupný všem lidem. Jedná se především o to, co sami přímo využíváme pro osobní potřebu a co stanovuje náš životní styl. Může jít o majetek movitý nebo nemovitý, dům, byt,  pole, zahrada, automobil, fotopřístroj, výrobní zařízení, vlastní firma.
spotřeba Osobní spotřeba je vázána na životní styl. Každé lidské tělo má své potřeby, někdo je skromný, jiný náročný. Životní styl je vázán na kredit a finanční možnosti. Ve svém důsledku pak rozhoduje o osobním duchovním růstu. Snahou člověka je žít v podnětném prostředí, tedy tam, kde je dostatek podnětů. Přemíra podnětů však vede k ignoraci, rezignaci a izolaci. Ten, kdo dlouhodobě nemá uspokojeny životní potřeby, stává se frustrovaným a pak buď apatickým nebo násilným. Spotřeba tedy přímo ovlivňuje lidskou osobnost. 
osa vědomí Základní hodnotový kruh je vytvořen na základě vztahů mezi duchovnem a hmotou a jejich projekcí do lidského života. Duchovní stránka je zde vyjádřena osou vědomí. Na jedné straně je lidský duch jako lidská osobnost, na straně druhé lidské poznání jako výsledek poznání reality a kauzality.   
osa možností Osa možností zase vyjadřuje přínos hmotného světa pro člověka. Na straně jedné je svoboda, možnosti, tedy možnosti přístupné všem, na straně druhé majetek, tedy to, co má svého pána a jinému není přístupné. I kdyby nebylo žádné duchovno, tato realita by existovala, jde o realitu hmotnou.  
osa sociální Na ose sociální najdeme lidské schopnosti, které bez vazby na sociální prostředí nedávají smysl a funkce, tedy reálné působení ve společnosti. Jde o všechny hodnoty, které lze realizovat pouze v sociálním prostředí. To také určuje, jakým způsobem budou tyto hodnoty využity, realizovány.
osa individuální Naopak hodnoty na ose individuální jsou zcela k dispozici člověku a kterémukoli jinému subjektu. Jde o hodnoty soukromí, kdy realizace v jejich oblasti řeši člověk zcela sám, nikoho k tomu nepotřebuje a nikdo mu nemá do toho zasahovat. Člověk zcela sám si stanoví svůj program a zcela sám rozhoduje o svém životním stylu.
kontra- produktivita Bez jakéhokoli sociálního vlivu a záměru působí ve všech oblastech kruhu kontraproduktivní hodnoty, které vyrovnávají zisky a ztráty člověka (subjektu) při procházení kruhem. Čím je kdo větší a silnější osobnost, tím je oddělenější od ostatních a to v relativním poměru k síle jejich osobnosti. Stejné osobnosti se sbližují. Schopnosti člověka zase posilují jeho upotřebitelnost. Svoboda se posiluje skromností. Osobní program zase rozhoduje o zapojení člověka do určité sociální skupiny. Kdo přijímá společné poznání, sbližuje se ve společnosti, ale zase oslabuje svoji osobitost. Funkce je spojena s odpovědností a majetek vyžaduje, aby se o něj člověk staral. Životní styl vede člověka k aktivitě, aby si svůj životní styl udržel.
blokování Kromě kontraproduktivních hodnot působí v každé oblasti lidského zájmu i blokující vlivy, souhrně je lze označit jako projevy moci. Osobnost je blokována vnucenými představami o tom, jak se má člověk chovat a co si má myslet, aby byl "normální". Schopnosti člověka jsou účelově podporovány nebo naopak blokovány. Lidská svoboda je omezena zákony a předpisy, které mnohé možnosti zpřístupňují pouze mocenské elitě. Také program, i když leží na ose individuální, je manipulován pomocí víry, ideologie a náboženství, spíše tedy katecheze. Oblast poznání je účelově omezena a každé nové poznání, které by mohlo lidi obohatit, je distreditováno, blokováno, manipulováno a pokud se lidé něco dozví, jde o "únik informací". Jsou zde také lidem nabídnuty liché nauky, které jsou sice velmi podrobně propracované, ale nemají vztah k realitě. Patří sem i vymývání mozků, tedy praxe blokující lidské myšlení. Blokování v oblasti funkce je asi nejzřetelnější, když mnohé funkce dostanou jen vyvolení s potřebným znakem na čele. Majetek jedni vytvoří a jiní je o něj připraví, například je přinutí k prodeji. Životní styl je ovlivněn medializační propagandou a mnozí lidé svůj vysoký životní standard umně skrývají před zraky prostých lidí.
cesta Hodnotovým kruhem se prochází, vývoj a postup člověka lze promítnout do hodnotového kruhu. Cesta vpřed je cestou vpravo, cesta úpadku je cestou kruhem vlevo. Jakmile má člověk dořešenu jednu oblast, postupuje v řešení do oblasti následující. Průběžně samozřejmě řeší v určité míře hodnotové oblasti všechny, některou z nich však tvůrčím přístupem.
závěrem Zde uvedený hodnotový kruh ukazuje kauzalitu osobní cesty a dává možnost pochopit a rozpoznat děje na osobní cestě a na cestě subjektu (sociální skupiny, firmy). Pochopením zákonitostí hodnotového kruhu dá člověku možnost získat nadhled v oblasti procesů, zájmů, chyb a motivace v osobním životě. Neřeší se zde problematika vztahů. 
lg_20tezi.jpg (6182 bytes) 3) 20 duchovně - sociálních tezí
1 Nejvyšším programem inteligentních bytostí je rozšíření inteligentního života do celého kosmu.
Když hledáme nejvyšší smysl života, pak ho najdeme právě zde. Již víme, že pro život je nutná hmota a že negativní energie nemůže vytvořit perspektivní sociální systém. Víme také, že násilí a chaos posiluje, až nakonec likviduje vše, na čem se přiživil. Ani samotné dobro není tou cestou. Vztahy upravuje systém.
2 Každá inteligentní bytost musí mít své nezaměnitelné jméno na které se váže osobní kredit.
Vše, co existuje, musí mít své jméno, aby se mohl vytvořit otisk reality do teoretického modelu, tedy vše se musí pojmenovat, aby se o tom dalo přemýšlet. Stejně jako se kámen nemůže chvíli jmenovat vzduch a pak zase třeba sádlo, stejně tak si každá bytost musí ponechat své jméno a na to se váže kredit. Účelově měnit jména a vydávat se za jinou osobu je považováno za formu mocenské zvůle a osobního selhání.
3 Bytosti se odlišují svým charakterem a svými schopnostmi a lze je takto rozdělit na archetypy.
Každý člověk, každá bytost, má svůj osobní charakter, možnosti a schopnosti a na základě toho lze předvídat její chování. Říká se, že každý člověk má ve tváři zapsán svůj charakter jako "nomen omen". Myslím, že to tak skutečně je. Nelze lidi řadit do jedné skupiny, házet do jednoho pytle, protože každý člověk je jiný a pokud člověka nepoznáme, máme sklon v něm vidět sami sebe a své vlastnosti.
4 Každý duch má potřebu být aktivní.
Lidé mluví, předvádí se, přikazují, radí, pomáhají, přesvědčují - a vyhnat se nedají. Jejich duch má potřebu být aktivní a prosadit se. Možná právě sebeprosazení je základní motivací pro realizaci moci a mocenského systému. 
5 Každé hmotné tělo má své tělesné potřeby, které je nutné uspokojit. Trvalá nespokojenost plodí násilí a způsobuje démonizaci ducha.  Druhou základní motivací pro člověka je uspokojení svých tělesných potřeb. Ne každý je schopen žít v sudu s jednou miskou jako Diogénes. Každý člověk má svoji představu o dobrém životním stylu a pokud strádá, budí se u něj sklon k násilí. To může obrátit proti jiným lidem nebo sám proti sobě a spáchat sebevraždu. Vyhlášený životní standard ukazuje, s čím může kdo počítat a ve výhodě je člověk skromný, který má od života nízké očekávání. Možnosti sociálního růstu je nutné stanovit jako kariérní řád.
6 Každý problém má více řešení a naší snahou je použít řešení nejmírnější, avšak účinné. Nyní jde o to, jaké známe řešení problému, obvykle známe jen jedno nebo neznáme žádné. Znalost řešení problémů je darem, který vede k prosperitě. To si ale raději každý nechá pro sebe.  
7 Osobní kredit, tedy obliba, roste velmi pomalu a vyžaduje trpělivost, vytrvalost a zdrženlivost. Dobré smlouvy a vztahy kredit vylepšují, chyby v chování ho kazí. Za mlada a nezkušena jsem se rád předváděl, abych si získal pozornost a obdiv. Nyní vím, že lepší je dobrá pověst a dobré vztahy a to vše se získává velmi pomalu a s velkou trpělivostí.  
8 Vše, co existuje, se posiluje a trvá tak dlouho, dokud není změněno.
Vše, co existuje, vždy je pro někoho dobré. Co existuje, se posiluje a rozmnožuje. Vše živé pak je zdrojem duchovního základu. Zejména dobré a osvěčené trvá spolu se svým systémem a často spolu s ním i zaniká.
9 Každá myšlenka se jednou vyčerpá. To se týká i katecheze a ideologie.
Týká se to sice všech myšlenek, ale všímejte si hlavně marketingových fint. Neznámé a neověřené myšlenky a finty nemají nepřítele a tak snáze fungují.  
10 Naší snahou je zabránit násilí a mocenské zvůli. Pokud se toto objeví, zkoumat a odstranit příčiny. I kdyby bylo všechno povoleno, násilí a mocenská zvůle povoleno nikdy nebude.
11 Moudrost nalezneme zkoumáním a studiem kauzality. Kauzalita je nejvyšší formou Stvoření. Skutečná moudrost spočívá ve znalosti jak vše spolu funguje, jak vše se vším souvisí, co čemu předchází a co bude následovat. Kdo chce být skutečně moudrý, ať zkoumá kauzalitu, tedy příčinné souvislosti jevů kolem nás.
12 Každá bytost má své sociální potřeby, to se týká i lidí. Nelze všechny lidi poslat na stejnou existenční cestu. Problém je v tom, že různé archetypy mají snahu prožívat určité emoce. Někdo chce být spokojený, jiný úspěšný, další si přeje prožívat strach a napětí. Jsou to formy životní energie a těm se snažíme přizpůsobit životní styl a rituály.
13 Emoce jsou formou životní energie a bytosti i lidé se v zájmu o druhy energií liší. Mají oprávněný požadavek je získat. K tomu slouží rituály a životní styl. Každý si přeje prožít jiný život, chce žít jinak, je to oprávněný požadavek a snad i hlavní důvod, proč nelze stanovit normalitu. Když to víme, najdeme si vztahy s lidmi, kteří mají zájem o stejný nebo podobný životní styl. 
14 Každý duchovní směr má právo na existenci, ale musí povolit alternativu a nesmí souvěrce držet ve vztahu násilím ani nevědomostí.
Využívání služeb duchovního světa a duchovní směry, to vše je zdrojem moci a prosperity určité sociální skupiny. Současné velké duchovní skupiny společně a shodně uznávají autoritu Krista. Jenže jdou proti zájmům prostých lidí a tak se často najde snaha oddělit se od hlavních duchovních proudů a založit proud svůj vlastní, který by zohledňoval vlastní potřeby a zájmy. Taková snaha je však označována za sektářství. Tento trend lze překonat jedině vytvořením skutečné duchovní alternativy a stanovením všeobecně přijatelných etických zásad pro chování církví a duchovních společnosti (kodexu).
15 Vztahy mezi bytostmi, tedy i mezi lidmi, upravuje vztahy sociální systém jako souhrn účelových řádů. Ideální sociální systém je kompatibilní a má přijatelné místo pro všechny bytosti, archetypy a entity. Zajistí i jejich osobní růst.  Vytvořit spravedlivý a funkční sociální systém, řád, je úkolem pro příští věk. Musí se však počítat s úpadkem civilizace, který již v některých oblastech začal, projeví se však později.
16 Sankce, tresty a násilí je možné uplatnit jedině na základě soudu ve kterém dává vyšší autorita všem účastníkům rovné postavení.
Do této doby nám zde chyběla autorita vyšší moci, která by řešila problémy a vztahy mezi entitami a národy. Tuto roli plnila dosud vždy nejmocnější z velmocí, ale ve svůj prospěch a to plodilo stále neklid. Vyšší autorita musí být nestranná, soudit a jednat podle spravedlivého všeobecně přijatého řádu.
17 Veškerá konfrontace má být vedena na úrovni argumentu se snahou se dohodnout. Tato zásada platí v magii stále. Kdo se dokáže obhájit svými argumenty, získává magické schopnosti k prosazení vlastní vůle. Tato praxe se musí prosadit ve všech oblastech sociálních vztahů. Spolehlivě s tím přejde konfrontaci násilné a při zachování pravidel se nakonec dojde ke smíru.
18 Každý člověk má své archetypální svědomí, které mu říká, co je dobré a co chybné. Svědomí je vázáno na archetyp. Co jeden považuje za dobré, jiný může považovat za chybné. V soukromí souvěrců je plná shoda. Každý člověk má jiné svědomí a jiné životní hodnoty a priority. To je dáno jeho původem, archetypem a sociálním postavením. Svědomí a zákony, společnenské smlouvy by měly být v plném souladu, zatím tomu tak není.
19 Životní prostor každého jednotlivce je vázán na jeho soukromí, je to prostor, ve kterém je schopen řešit své záležitost zcela samostatně a bez vlivu na jiné. Zde je definice soukromí. To má být pro každého jeho malým královstvím, ve kterém bude žít podle svých pravidel a představ. Do soukromí lze vstoupit jen tehdy, když se tam objeví násilí a mocenský zvůle a to na pozvání nebo žádost postižené osoby.
20 Veškeré jednání má trvale směřovat ke smíru a klidu. Vzniklé problémy je nutné řešit včas, jinak nad nimi ztratíme kontrolu. Veškerá naše snaha má vést ke smíření a zklidnění, k nalezení řešení. Jinak se rozhodří velký požár, který nebudeme schopni sami zdolat. 
lg_okultni.jpg (7934 bytes) 4) vztahy s lidmi a okultní praxe
Jaké nám současná společnost dává podmínky k prosperitě a duchovnímu růstu? Naše republika má specifické sociální prostředí, u nás se sešel celý svět. Máme zde podnikatele z celé Evropy, z USA a také Rusy a Asiaty. I když se jedná o zcela uzavřené komunity, nějaké ty kontakty občas potřebují. Dalším specifickým rysem je jistota, že se cíleně likviduje střední vrstva a prostý člověk nikdy nedostane více peněz na to, aby se mohl nějak osamostatnit. Podnikatelé, které znám, mají především mnoho dluhů a potýkají se s nimi jako s velkým existenčním problémem. Kdo chce úspěšně podnikat, musí se spojit s ODS, tedy s reálnou mocenskou politickou stranou. Lze však očekávat, že se toto změní a pak již zde nebude žádná politická strana, o kterou by se mohla opřít ekonomická moc. To by mohlo vést k nové politicko-správní koncepci. Když ODS ztratí politickou moc, bude mít snahu se stát novou šlechtou s mocí ekonomickou.
Jak tedy přežít v takových podmínkách? Přístup ke všem hodnotám bude nejspíš podřízen financím. Budeme se proto snažit žít způsobem, který nevyžaduje velké finanční náklady. Jednou z možností je společný život v samozásobitelské komunitě souvěrců.
Naše společnost nedává prostor schopným lidem, tak lze očekávat, že tito odejdou do zahraničí a k nám přijdou podobní odborníci z východu. Za stěhování národů to považovat lze za předpokladu, že příchozí zde prosadí svůj vlastní životní styl. Proti současné byrokracii, která omezuje vše, co se dá, se mohou bránit pouze formami ukrytí svých praktik, tedy jakýmsi okultismem.
To nemusí být problém, protože v této společnosti v jakémsi magickém souběhu přestaly působit mnohé nástroje udržení civilizace a moci. Mám na mysli ideologii, náboženství, policii, morálku, soudnictví, politickou moc, kariérní postup, finanční rezervy, solidaritu a důvěru obyvatel, přímý zájem moci (ta se odstěhovala na okraj Evropy a za oceán), národní hrdost, vlastnenectví, celní ochranu domácí produkce, vlastní vojenskou moc, sociální zajištění a důvěru ve sdělovací prostředky. Civilizaci nyní drží pohromadě černá magie a také ta ztrácí svoji sílu. 
Určitě nám pomůže využití určité skryté aktivity. To vědí mocní dávno před námi a tak jsme podrobeni důsledné kontrole komunikace, především elektronické. Když ale budeme žít pohromadě, komunikaci nepotřebujeme a pokud budeme využívat komunikaci telepatickou, tak ta asi kontrolovat nejde vůbec. Lze také předpokládáat, že naše zpravodajské služby a sankční síly plně zaměstnají spíše silnější ekonomické subjekty se vztahem na zahraničí.
Vše, o čem píši, se může zvrhnout do velkého chaosu, který ve svém důsledku vyvolá potřebu celkové nápravy společnosti. Svoji naději upínám k silám, které mají toto všechno pod kontrolou a naprostému zmatku jsou schopny zabránit. 
.