|
Platea
Medy
8.2008
obsah:
1)
snaha přežít a prosadit se
2) hodnotový kruh
3) 20 duchovně - sociálních tezí
4) vztahy s lidmi a okultní praxe |
|
|
|
|
|
1) snaha přežít a prosadit se |
|
Mám snahu najít cestu k úspěchu a
sebeprosazení pro sebe a pro všechny. Ne všichni ale hledají cestu ke zlepšení
svého údělu, stačí jim to, co mají a chtějí mít klid. Tito zde najdou málo.
Slýcháme průpovídky, kterým nerozumíme. Například: všechno je jinak.Teprve až
poznáme, že je vše jinak, pak průpovídce porozumíme. Vše je jinak z toho důvodu,
že sdělovací prostředky vytvářejí obraz jakési jiné reality, dávají nám
poznání, abychom nemuseli nikde nic hledat, nemusíme ani samostatně myslet a
vytvářet vlastní názory. Jenže všechno je jinak, jiná je realita a tak jen po
dlouhém hledání poznáme, že mnohé naděje, kterým jsme věřili, jsou plané a to,
nač se spoléháme, na jakousi spravedlnost nebo možnosti, tak to není a nebude.
Poznání je nám, prostým obyčejným lidem, pečlivě odměřováno a citlivě
doplňováno balastem a nesmysly, jen proto, abychom jednali určitým způsobem,
neztráceli naději a nerušili klid mocných, kteří žijí ve zcela jiném světě. Do
svého světa nás nepustí ani náhodou, důsledně si šlechta a elita hlídá své
posty a určitě nedá prostým lidem žádné peníze navíc, ani na přilepšenou,
natož na nějaké podnikání a důvod je prostý: kdo má peníze, nemusí pracovat - a
pracovat se musí, bez práce nemá šlechta ani elita koláče. Stejně ale jsou cesty,
jak si zlepšit své postavení. Kdo má takový zájem, ten ať čte dál. Je zde
napsáno, že zlepšení situace vyžaduje dobré informace, peníze a vše své si
uhlídat. |
|
|
|
2) hodnotový kruh |
|
Základní hodnotový kruh ukazuje
základní vztahy mezi duševní a hmotnou stránkou života. Je to základ sociálního
systémového poznání, přijal jsem ho v meditaci kolem roku 1988. |
|
|
|
|
|
|
osobnost |
Výchozí a cílovou hodnotou pro člověka je
jeho osobnost, jeho duch a paměť, tyto základní osobní hodnoty vstupují do života a
po opuštění těla vystupují a zůstávají zachovány. Duch člověka rostl dlouho v
říši rostlin a zvěře, až se zdokonalil natolik, že mohl vstoupit do člověka.
Základem osobnosti je ego, bez vlastního ega bychom byli pouze bioroboty bez vlastní
vůle a schopnosti sebezáchovy. Přirozených projevem osobnosti je aktivita ducha a
pohoda těla. Přirozenou aktivitou člověka je vlastní aktivita, která vede k
uspokojení svých tělesných potřeb. Lidské osobnosti se velmi liší a na
zákkladě společných znaků,daných především původem ducha, lze lidi zařadit do
archetypálních sklupin. |
schopnosti |
Hodnota každého člověka vzhledem ke
společnosti i k přežití je dána jeho schopnostmi. Ty se mohou projevit již během
prvních měsíců života a později jako talent pro určitou činnost. Každá doba
potřebuje své talenty, mnozí velikáni by se neprosadili v jiných podmínkách
než v těch, které jim dala jejich doba. Mnoho druhů talentů je však univerzálních.
Schopnosti úspěšného přežití ve své době je dáno především výchovou v daném
prostředí. Hodnota lidských schopností se poměřuje požadavky společnosti a doby.
Za dobré vlastnosti lze považovat dobré zdraví, skromnost, nenáročnost, přesnost,
dobrou paměť, vytrvalost, psychickou odolnost, otužilost, schopnost komunikovat. |
svoboda |
Svoboda, možnosti, tak nějak by se dalo
popsat prostředí, ve kterém žijeme. Někdo žije v přírodě, jiný ve městě,
někdo ve stanu, jiný v paláci. Každé prostředí nám dává jiné podmínky k
životu. I v jediném daném prostředí někdo může více, jiný nemůže skoro nic.
Například král a služebná, kteří žijí vedle sebe na jednom panství. Mezi
největší hodnoty zde patří zdravé životní prostředí s čistým vzduchem a
čistou vodou. Kdysi se dalo také v přírodě přežít, bylo zde dost všeho, dalo se i
ulovit něco k snědku. Kde jsou ty časy. V civilizaci za možnosti lze považovat
dostupnost vzdělání a zaměstnání a možnost plnit životní poslání, podmínky pro
dobré zdraví, dostupnost informací, charakter životního stylu. Naší snahou bude
vyhledávat a poznávat naše možnosti. |
program |
Program jako volba životní cesty je stejně
důležitý jako svoboda, informace a peníze. Kdo má dobrý program, stanoví si
životní priority a dlouhodobě je plní. Ten, kdo žádný osobní program nemá,
stává se hříčkou sil osudu, nemá schopnost se rozhodnout a záměry mění ještě
dříve, než je stihne realizovat. Při stanovení životního programu vycházíme ze
znalosti životního poslání, vlastního archetypu, schopnstí, talentu, dovedností a
možností svého životního prostředí. Často nám životní program pomůže sestavit
osudová síla na základě intuitivního podnětu (nápadu). |
poznání |
Informační otisk reality. Patří sem vše,
co je obsahem společného vědomí, vědecké poznatky, historická zkušenost, know-how
čili pracovní postupy, návody pro život, rodová tradice, soudy a hodnocení, znalost
kauzality, systémové poznání, životní moudrost. pro počítače je to pak software,
čili program. I člověku prospěje, když zde najde dobrý program pro život spolu s
návodem, jak dosáhnout svých cílů. |
funkce |
Každý člověk má ve společnosti nějakou
funkci, nějakým způsobem se zapojil do pracovního procesu nebo jiné činnosti, která
přináší kredit, nejlépe však finanční ohodnocení, ještě lépe pak finanční
prosperitu. Jde ale o obecnější sociální roli, tedy o všechny způsoby zapojení do
společnosti, které přináší nějaký výsledek. Jde také o realizaci vlastních
cílů a životního poslání. Ocenění za plnění funkce je dvojí: osobní kredit a
finanční ohodnocení. Jiné plnění funkce může také přinést nové možnosti nebo
zajištění pro sebe nebo blízké osoby, například postavení domu nebo příprava
dříví na zimu. |
majetek |
Majetek je forma možností, které
využíváme jen my sami, není přístupný všem lidem. Jedná se především o to, co
sami přímo využíváme pro osobní potřebu a co stanovuje náš životní styl. Může
jít o majetek movitý nebo nemovitý, dům, byt, pole, zahrada, automobil,
fotopřístroj, výrobní zařízení, vlastní firma. |
spotřeba |
Osobní spotřeba je vázána na životní
styl. Každé lidské tělo má své potřeby, někdo je skromný, jiný náročný.
Životní styl je vázán na kredit a finanční možnosti. Ve svém důsledku pak
rozhoduje o osobním duchovním růstu. Snahou člověka je žít v podnětném
prostředí, tedy tam, kde je dostatek podnětů. Přemíra podnětů však vede k
ignoraci, rezignaci a izolaci. Ten, kdo dlouhodobě nemá uspokojeny životní potřeby,
stává se frustrovaným a pak buď apatickým nebo násilným. Spotřeba tedy přímo
ovlivňuje lidskou osobnost. |
osa
vědomí |
Základní hodnotový kruh je vytvořen na
základě vztahů mezi duchovnem a hmotou a jejich projekcí do lidského života.
Duchovní stránka je zde vyjádřena osou vědomí. Na jedné straně je lidský duch
jako lidská osobnost, na straně druhé lidské poznání jako výsledek poznání
reality a kauzality. |
osa
možností |
Osa možností zase vyjadřuje přínos
hmotného světa pro člověka. Na straně jedné je svoboda, možnosti, tedy možnosti
přístupné všem, na straně druhé majetek, tedy to, co má svého pána a jinému
není přístupné. I kdyby nebylo žádné duchovno, tato realita by existovala, jde o
realitu hmotnou. |
osa
sociální |
Na ose sociální najdeme lidské schopnosti,
které bez vazby na sociální prostředí nedávají smysl a funkce, tedy reálné
působení ve společnosti. Jde o všechny hodnoty, které lze realizovat pouze v
sociálním prostředí. To také určuje, jakým způsobem budou tyto hodnoty využity,
realizovány. |
osa
individuální |
Naopak hodnoty na ose individuální jsou
zcela k dispozici člověku a kterémukoli jinému subjektu. Jde o hodnoty soukromí, kdy
realizace v jejich oblasti řeši člověk zcela sám, nikoho k tomu nepotřebuje a nikdo
mu nemá do toho zasahovat. Člověk zcela sám si stanoví svůj program a zcela sám
rozhoduje o svém životním stylu. |
kontra-
produktivita |
Bez jakéhokoli sociálního vlivu a záměru
působí ve všech oblastech kruhu kontraproduktivní hodnoty, které vyrovnávají zisky
a ztráty člověka (subjektu) při procházení kruhem. Čím je kdo větší a
silnější osobnost, tím je oddělenější od ostatních a to v relativním poměru k
síle jejich osobnosti. Stejné osobnosti se sbližují. Schopnosti člověka zase
posilují jeho upotřebitelnost. Svoboda se posiluje skromností. Osobní program zase
rozhoduje o zapojení člověka do určité sociální skupiny. Kdo přijímá společné
poznání, sbližuje se ve společnosti, ale zase oslabuje svoji osobitost. Funkce je
spojena s odpovědností a majetek vyžaduje, aby se o něj člověk staral. Životní
styl vede člověka k aktivitě, aby si svůj životní styl udržel. |
blokování |
Kromě kontraproduktivních hodnot působí v
každé oblasti lidského zájmu i blokující vlivy, souhrně je lze označit jako
projevy moci. Osobnost je blokována vnucenými představami o tom, jak se má člověk
chovat a co si má myslet, aby byl "normální". Schopnosti člověka jsou
účelově podporovány nebo naopak blokovány. Lidská svoboda je omezena zákony a
předpisy, které mnohé možnosti zpřístupňují pouze mocenské elitě. Také program,
i když leží na ose individuální, je manipulován pomocí víry, ideologie a
náboženství, spíše tedy katecheze. Oblast poznání je účelově omezena a každé
nové poznání, které by mohlo lidi obohatit, je distreditováno, blokováno,
manipulováno a pokud se lidé něco dozví, jde o "únik informací". Jsou zde
také lidem nabídnuty liché nauky, které jsou sice velmi podrobně propracované, ale
nemají vztah k realitě. Patří sem i vymývání mozků, tedy praxe blokující lidské
myšlení. Blokování v oblasti funkce je asi nejzřetelnější, když mnohé funkce
dostanou jen vyvolení s potřebným znakem na čele. Majetek jedni vytvoří a jiní je o
něj připraví, například je přinutí k prodeji. Životní styl je ovlivněn
medializační propagandou a mnozí lidé svůj vysoký životní standard umně
skrývají před zraky prostých lidí. |
cesta |
Hodnotovým kruhem se prochází, vývoj a
postup člověka lze promítnout do hodnotového kruhu. Cesta vpřed je cestou vpravo,
cesta úpadku je cestou kruhem vlevo. Jakmile má člověk dořešenu jednu oblast,
postupuje v řešení do oblasti následující. Průběžně samozřejmě řeší v
určité míře hodnotové oblasti všechny, některou z nich však tvůrčím
přístupem. |
závěrem |
Zde uvedený hodnotový kruh ukazuje kauzalitu
osobní cesty a dává možnost pochopit a rozpoznat děje na osobní cestě a na cestě
subjektu (sociální skupiny, firmy). Pochopením zákonitostí hodnotového kruhu dá
člověku možnost získat nadhled v oblasti procesů, zájmů, chyb a motivace v osobním
životě. Neřeší se zde problematika vztahů. |
|
|
|
3) 20 duchovně - sociálních tezí |
1 |
Nejvyšším programem inteligentních
bytostí je rozšíření inteligentního života do celého kosmu.
Když hledáme nejvyšší smysl života, pak ho najdeme právě zde. Již víme,
že pro život je nutná hmota a že negativní energie nemůže vytvořit perspektivní
sociální systém. Víme také, že násilí a chaos posiluje, až nakonec likviduje
vše, na čem se přiživil. Ani samotné dobro není tou cestou. Vztahy upravuje systém. |
2 |
Každá inteligentní bytost musí
mít své nezaměnitelné jméno na které se váže osobní kredit.
Vše, co existuje, musí mít své jméno, aby se mohl vytvořit otisk reality do
teoretického modelu, tedy vše se musí pojmenovat, aby se o tom dalo přemýšlet.
Stejně jako se kámen nemůže chvíli jmenovat vzduch a pak zase třeba sádlo, stejně
tak si každá bytost musí ponechat své jméno a na to se váže kredit. Účelově
měnit jména a vydávat se za jinou osobu je považováno za formu mocenské zvůle a
osobního selhání. |
3 |
Bytosti se odlišují svým
charakterem a svými schopnostmi a lze je takto rozdělit na archetypy.
Každý člověk, každá bytost, má svůj osobní charakter, možnosti a
schopnosti a na základě toho lze předvídat její chování. Říká se, že každý
člověk má ve tváři zapsán svůj charakter jako "nomen omen". Myslím, že
to tak skutečně je. Nelze lidi řadit do jedné skupiny, házet do jednoho pytle,
protože každý člověk je jiný a pokud člověka nepoznáme, máme sklon v něm vidět
sami sebe a své vlastnosti. |
4 |
Každý duch má potřebu být
aktivní.
Lidé mluví, předvádí se, přikazují, radí, pomáhají, přesvědčují - a
vyhnat se nedají. Jejich duch má potřebu být aktivní a prosadit se. Možná právě
sebeprosazení je základní motivací pro realizaci moci a mocenského systému. |
5 |
Každé hmotné tělo má své
tělesné potřeby, které je nutné uspokojit. Trvalá nespokojenost plodí násilí a
způsobuje démonizaci ducha. Druhou základní motivací pro člověka je
uspokojení svých tělesných potřeb. Ne každý je schopen žít v sudu s jednou miskou
jako Diogénes. Každý člověk má svoji představu o dobrém životním stylu a pokud
strádá, budí se u něj sklon k násilí. To může obrátit proti jiným lidem nebo
sám proti sobě a spáchat sebevraždu. Vyhlášený životní standard ukazuje, s čím
může kdo počítat a ve výhodě je člověk skromný, který má od života nízké
očekávání. Možnosti sociálního růstu je nutné stanovit jako kariérní řád. |
6 |
Každý problém má více řešení a
naší snahou je použít řešení nejmírnější, avšak účinné. Nyní jde
o to, jaké známe řešení problému, obvykle známe jen jedno nebo neznáme žádné.
Znalost řešení problémů je darem, který vede k prosperitě. To si ale raději
každý nechá pro sebe. |
7 |
Osobní kredit, tedy obliba, roste
velmi pomalu a vyžaduje trpělivost, vytrvalost a zdrženlivost. Dobré smlouvy a vztahy
kredit vylepšují, chyby v chování ho kazí. Za mlada a nezkušena jsem se
rád předváděl, abych si získal pozornost a obdiv. Nyní vím, že lepší je dobrá
pověst a dobré vztahy a to vše se získává velmi pomalu a s velkou trpělivostí.
|
8 |
Vše, co existuje, se posiluje a trvá
tak dlouho, dokud není změněno.
Vše, co existuje, vždy je pro někoho dobré. Co existuje, se posiluje a
rozmnožuje. Vše živé pak je zdrojem duchovního základu. Zejména dobré a
osvěčené trvá spolu se svým systémem a často spolu s ním i zaniká. |
9 |
Každá myšlenka se jednou vyčerpá.
To se týká i katecheze a ideologie.
Týká se to sice všech myšlenek, ale všímejte si hlavně marketingových
fint. Neznámé a neověřené myšlenky a finty nemají nepřítele a tak snáze
fungují. |
10 |
Naší snahou je zabránit násilí a
mocenské zvůli. Pokud se toto objeví, zkoumat a odstranit příčiny. I kdyby
bylo všechno povoleno, násilí a mocenská zvůle povoleno nikdy nebude. |
11 |
Moudrost nalezneme zkoumáním a
studiem kauzality. Kauzalita je nejvyšší formou Stvoření. Skutečná
moudrost spočívá ve znalosti jak vše spolu funguje, jak vše se vším souvisí, co
čemu předchází a co bude následovat. Kdo chce být skutečně moudrý, ať zkoumá
kauzalitu, tedy příčinné souvislosti jevů kolem nás. |
12 |
Každá bytost má své sociální
potřeby, to se týká i lidí. Nelze všechny lidi poslat na stejnou existenční cestu. Problém
je v tom, že různé archetypy mají snahu prožívat určité emoce. Někdo chce být
spokojený, jiný úspěšný, další si přeje prožívat strach a napětí. Jsou to
formy životní energie a těm se snažíme přizpůsobit životní styl a rituály. |
13 |
Emoce jsou formou životní energie a
bytosti i lidé se v zájmu o druhy energií liší. Mají oprávněný požadavek je
získat. K tomu slouží rituály a životní styl. Každý si přeje
prožít jiný život, chce žít jinak, je to oprávněný požadavek a snad i hlavní
důvod, proč nelze stanovit normalitu. Když to víme, najdeme si vztahy s lidmi, kteří
mají zájem o stejný nebo podobný životní styl. |
14 |
Každý duchovní směr má právo na
existenci, ale musí povolit alternativu a nesmí souvěrce držet ve vztahu násilím ani
nevědomostí.
Využívání služeb duchovního světa a duchovní směry, to vše je zdrojem
moci a prosperity určité sociální skupiny. Současné velké duchovní skupiny
společně a shodně uznávají autoritu Krista. Jenže jdou proti zájmům prostých
lidí a tak se často najde snaha oddělit se od hlavních duchovních proudů a založit
proud svůj vlastní, který by zohledňoval vlastní potřeby a zájmy. Taková snaha je
však označována za sektářství. Tento trend lze překonat jedině vytvořením
skutečné duchovní alternativy a stanovením všeobecně přijatelných etických zásad
pro chování církví a duchovních společnosti (kodexu). |
15 |
Vztahy mezi bytostmi, tedy i mezi
lidmi, upravuje vztahy sociální systém jako souhrn účelových řádů. Ideální
sociální systém je kompatibilní a má přijatelné místo pro všechny bytosti,
archetypy a entity. Zajistí i jejich osobní růst. Vytvořit spravedlivý
a funkční sociální systém, řád, je úkolem pro příští věk. Musí se však
počítat s úpadkem civilizace, který již v některých oblastech začal, projeví se
však později. |
16 |
Sankce, tresty a násilí je možné
uplatnit jedině na základě soudu ve kterém dává vyšší autorita všem
účastníkům rovné postavení.
Do této doby nám zde chyběla autorita vyšší moci, která by řešila
problémy a vztahy mezi entitami a národy. Tuto roli plnila dosud vždy nejmocnější z
velmocí, ale ve svůj prospěch a to plodilo stále neklid. Vyšší autorita musí být
nestranná, soudit a jednat podle spravedlivého všeobecně přijatého řádu. |
17 |
Veškerá konfrontace má být vedena
na úrovni argumentu se snahou se dohodnout. Tato zásada platí v magii stále.
Kdo se dokáže obhájit svými argumenty, získává magické schopnosti k prosazení
vlastní vůle. Tato praxe se musí prosadit ve všech oblastech sociálních vztahů.
Spolehlivě s tím přejde konfrontaci násilné a při zachování pravidel se nakonec
dojde ke smíru. |
18 |
Každý člověk má své
archetypální svědomí, které mu říká, co je dobré a co chybné. Svědomí je
vázáno na archetyp. Co jeden považuje za dobré, jiný může považovat za chybné. V
soukromí souvěrců je plná shoda. Každý člověk má jiné svědomí a jiné
životní hodnoty a priority. To je dáno jeho původem, archetypem a sociálním
postavením. Svědomí a zákony, společnenské smlouvy by měly být v plném souladu,
zatím tomu tak není. |
19 |
Životní prostor každého
jednotlivce je vázán na jeho soukromí, je to prostor, ve kterém je schopen řešit
své záležitost zcela samostatně a bez vlivu na jiné. Zde je definice
soukromí. To má být pro každého jeho malým královstvím, ve kterém bude žít
podle svých pravidel a představ. Do soukromí lze vstoupit jen tehdy, když se tam
objeví násilí a mocenský zvůle a to na pozvání nebo žádost postižené osoby. |
20 |
Veškeré jednání má trvale
směřovat ke smíru a klidu. Vzniklé problémy je nutné řešit včas, jinak nad nimi
ztratíme kontrolu. Veškerá naše snaha má vést ke smíření a
zklidnění, k nalezení řešení. Jinak se rozhodří velký požár, který nebudeme
schopni sami zdolat. |
|
|
|
4) vztahy
s lidmi a okultní praxe |
|
Jaké nám současná společnost dává
podmínky k prosperitě a duchovnímu růstu? Naše republika má specifické sociální
prostředí, u nás se sešel celý svět. Máme zde podnikatele z celé Evropy, z USA a
také Rusy a Asiaty. I když se jedná o zcela uzavřené komunity, nějaké ty kontakty
občas potřebují. Dalším specifickým rysem je jistota, že se cíleně likviduje
střední vrstva a prostý člověk nikdy nedostane více peněz na to, aby se mohl nějak
osamostatnit. Podnikatelé, které znám, mají především mnoho dluhů a potýkají se
s nimi jako s velkým existenčním problémem. Kdo chce úspěšně podnikat, musí se
spojit s ODS, tedy s reálnou mocenskou politickou stranou. Lze však očekávat, že se
toto změní a pak již zde nebude žádná politická strana, o kterou by se mohla
opřít ekonomická moc. To by mohlo vést k nové politicko-správní koncepci. Když ODS
ztratí politickou moc, bude mít snahu se stát novou šlechtou s mocí ekonomickou. |
|
Jak tedy přežít v takových podmínkách?
Přístup ke všem hodnotám bude nejspíš podřízen financím. Budeme se proto snažit
žít způsobem, který nevyžaduje velké finanční náklady. Jednou z možností je
společný život v samozásobitelské komunitě souvěrců. |
|
Naše společnost nedává prostor schopným
lidem, tak lze očekávat, že tito odejdou do zahraničí a k nám přijdou podobní
odborníci z východu. Za stěhování národů to považovat lze za předpokladu, že
příchozí zde prosadí svůj vlastní životní styl. Proti současné byrokracii,
která omezuje vše, co se dá, se mohou bránit pouze formami ukrytí svých praktik,
tedy jakýmsi okultismem. |
|
To nemusí být problém, protože v této
společnosti v jakémsi magickém souběhu přestaly působit mnohé nástroje udržení
civilizace a moci. Mám na mysli ideologii, náboženství, policii, morálku,
soudnictví, politickou moc, kariérní postup, finanční rezervy, solidaritu a důvěru
obyvatel, přímý zájem moci (ta se odstěhovala na okraj Evropy a za oceán), národní
hrdost, vlastnenectví, celní ochranu domácí produkce, vlastní vojenskou moc,
sociální zajištění a důvěru ve sdělovací prostředky. Civilizaci nyní drží
pohromadě černá magie a také ta ztrácí svoji sílu. |
|
Určitě nám pomůže využití určité
skryté aktivity. To vědí mocní dávno před námi a tak jsme podrobeni důsledné
kontrole komunikace, především elektronické. Když ale budeme žít pohromadě,
komunikaci nepotřebujeme a pokud budeme využívat komunikaci telepatickou, tak ta asi
kontrolovat nejde vůbec. Lze také předpokládáat, že naše zpravodajské služby a
sankční síly plně zaměstnají spíše silnější ekonomické subjekty se vztahem na
zahraničí. |
|
Vše, o čem píši, se může zvrhnout do
velkého chaosu, který ve svém důsledku vyvolá potřebu celkové nápravy
společnosti. Svoji naději upínám k silám, které mají toto všechno pod kontrolou a
naprostému zmatku jsou schopny zabránit. |
|
. |