|
škola magie |
|
Profil osobnosti |
|
člověk konformní
a tvůrčí |
|
Je mnoho osobnostních archetypů, ale
všechny lze rozdělit spolehlivě na tvůrčí a konformní. Pokud máme pracovat na
sobě a rozvíjet svoji osobnosti, je tím míněno právě přijetí určitého profilu
osobnosti s ohledem na potřeby společnosti nebo určité duchovní cesty nebo zájmové
vlivné nebo správní skupiny. |
|
Stejně jako v realitě se duchovní
skupiny snaží vychovat člověka pro určitou roli. Je zde zásadní dilema, zda
člověka ujařmit jako zcela konformního s minimální možností seberealizace nebo zda
vychovat člověka schopného vykovávat náročnou práci tvůrčí nebo správní.
Spojení obou podmínek je v mnoha zemích velmi obtížné. Profilovat osobnost člověka
lze mnoha způsoby, ve spolupráci nebo v seminářích (koučink, breefing). Zcela nové
informace jsou předávány v meditaci a mediální osoba je pak předává dál
obvykle ve formě přednášek nebo psaní. Můžeme si zvolit, zda chceme být vychováni
jako konformní lidé, za které rozhoduje někdo jiný nebo "Vyšší Já" nebo
můžeme mít snahu jednat samostatně, rozvíjet a uplatnit vlastní schopnosti. Kdo se
svojí osobností liší od druhých, odsuzuje se k osamění, nenachází souvěrce. Kdo
má mimořádné schopnosti, jakékoli, uplatní je podle potřeb společnosti. Může
být léta odmítán, ale pak se situace změní, společnost ho potřebuje a on dostane
šanci. Profil tvůrčího člověka je specifický a vzájemně velmi odlišný.
Schopnosti a profil člověka konformního má společné znaky. |
|
Každý z nás má větší nebo
menší znaky konformity, jde spíše o slabou a submisivní osobnost. Není žádný
rebel, akceptuje situaci a požadavky společnosti, je přizpůsobivý a hlavně
nenáročný. Vlastnosti tvořící konformní osobnost jsou cíleně předávány v
rámci mnoha duchovních směrů, jde o afirmace, obětování se, skromnost, smíření
se společenským postavením, chování usměrněné předsudky, obava z negativního
hodnocení okolí, odmítání prosperity, snaha zůstat nepovšimnut, nekritické
přijímání direktiv pro životní styl, přijímání norem chování, nezájem o
kauzalitu a systémové poznání, akceptování ideologie nebo katecheze, absence
kritického názoru, snaha druhé usměrnit na "správnou cestu", hlídání
nekonformního jednání v okolí. Výčet by byl dlouhý. Důvodem pro výchovu ke
konformnímu jednání je odsunutí příslušníků davu do nevýhodné pozice a tím
získání vlastních výhod. |
|
Pokud jsme rebely, odsuzujeme se do
role negativního člena kritizované společnosti. Můžeme být reformátory ve víře,
že nedostatky lze napravit osvětou, ale tak tomu není, jde o účelové a záměrné
jednání, takže reformátoři končívají špatně. Můžeme společenský systém
ignorovat, pokud ovšem máme alternativu. Můžeme ovšem také rozvíjet své schopnosti
podle potřeb společnosti a s využitím známostí si zajistit kariérní růst.
Všechny formy zapojení do společnosti podporuje odpovídající duchovní cesta,
vlastní spirituální průvodci a ochránci. Pak můžeme na své cestě hledat
souvěrce. Kdo tedy chce poznat duchovní cestu (skupinu, záměry guru), ať se ptá na
jeho ideál člověka. Může se také ptát na vztah k jeho vlastním hodnotám a
prioritám. |