|
|
ZNALOSTI
- vše, co prožíváme a co se kolem nás děje, se zapisuje na všech duchovních
dimezích di historie, do zkušenosti. Vše, co je známo, co má svoji kauzalitu a co je
dořešeno, stává se rutinou a je součástí vyššího poznání, vyššího loevelu,
maproprogramu. Když jsme zvládli na počítači jedničky a nuly, zvládli jsme
asembler, pak operační systém, pak windows (okna) a tak se počítače staly pomocníky
v našem myšlení. Když jsme zvládli si zavázat boty, vydali jsme se na procházku.
Pak jsme se stali turisty. Oblast poznání tvoří znalosti, jak vyřešit problémy a
potřeby, jak realizovat naše plány. Kde seobjeví problém, který neumíme řešit,
hledáme řešení a to se pak stane součástí našeho poznání. Oblast poznání se
neustále obohacuje zejména v této době apo etapě změn zase upadneme do rutinní
šedi a jen budeme přijímat to, co vyřešili již předchozí generace.
To, co je známo, modely chování, algoritmy řešení, profesní znalosti,
přijímáme od svého okolí, především od rodiny a pokud se nám to líbí, pak
poznání akceptujeme pro své chování. Pokud neakceptujeme, hledáme postupy své
vlastní v širším okolí, u známých, v televizi, napočítači a když nenajdeme,
hledáme sami. Když vše víme a známe, třeba to máme potvrzeno školním
vysvědčením, pak se zapojíme svojí rolí do dělby práce, přijmeme profesní roli.
V oblasti poznání jsou samozřejmě i nepoužitelné, mylné a účelově zavádějící
informace a dokonce celé plané teorie. Kdo chce být moudrý, ať sám zkoumá
zákonitosti, kauzalitu dějů a sám pro sebe ze všech dostupných zdrojů hledá
potřebné informace, názory a algoritmy. |