Stav společnosti
Růstový sefír - Model
Růstový sefír představuje oblasti,
které se musí řešit v souvislosti se společností, vlastní mocí, vlastním
postavením ve společnosti a stav společnosti lze posoudit podle toho, jak jsou pravidla
pro jednotlivé oblasti moci nastavena.
1 -
Bytost, věčný život
všem, kdo mají nějakým způsobem snahu změnit
svět, je řečeno: musíš především změnit sebe, musíš se tomuto světu
přizpůsobit, pak budeš spokojený a nebudeš mít problémy.
1a) prosperita, zajištění tělesných potřeb
lidé se bez vyřešení této oblasti
neobejdou. Kdybychom opustili celý svět, tuto oblast řešit musíme. Zde se
vytvářejí sociální rozdíly. Usilujeme, abychom měli současně čas i
peníze. Společnost je nastavena tak, aby člověk pro řešení svých životních
potřeb vyčerpal všechny svoji energii a všechny své možnosti.
1b) energie, příjemnost, uspokojení
jde o duchovní, duševní uspokojení,
spokojenost, pohodu, radost, lásku a další příjemné emoce. Společnost je však
nastavena tak, abychom prožívali negativní emoce, existenční obavu, stres, strach,
žárlivost, závist.
1c) vztahy, spolupráce, symbióza
lidé kolem nás na nás buď nemají
vůbec čas a o vztah nemají žádný zájem nebo naopak vztah vyžadují, obtěžují
nebo pronásledují. Aby dosáhly svého, porušují smlouvy a dohody, mají problémy v
komunikaci a nedokáží vhodným způsobem spolupracovat. Důvodem je zaneprázdnění a
vyčerpání. Nemohou plnit své životní poslání a nemohou plnit svoji živnost
jiným, než likvidačním způsobem.
2 - životní styl
oblast rozhodující pro osobnost,
společnost životní styl nijak neupravuje, jen předkládá chybné modely chování.
Medializuje životní styl jako trvalá konflikt a násilí. Všechny snahy životní styl
zlepšit likviduje. Kdo chce žít na úrovni a v pohodě, musí se před zraky
slídilů schovat do svého soukromí.
Na straně druhé v jiné zemi životní styl podporuje konzumní idee, lidé se
vzájemně hlídají, sledují, zda si soused včas koupil nové oblečení a nový
automobil.
2a) vliv na prostředí
každý člověk vstupuje do života s
vlastním životním posláním. Společnost mu to však neumožňuje. Kdyby lidé byli
sociálně a hmotně zajištěni, dělali by velmi smysluplnou práci. Společnost to
však blokuje a vytváří povědomí, že hmotně zajištění lidé se pouze válí a
flákají.
2b) vlastní svět
realita světa je jedna věc a jak ho
vidíme my, lidé je věc jiná. Toho využívají technická i duchovní média a
vytvářejí iluzi o světě. Když se člověk může ve světě realizovat, systém
posiluje. Když mu sociální systém nevyhovuje nebo mu nedává prostor k seberealizaci,
snaží se stáhnout do svého soukromí. Pro tento svět je nepřijatelné, když ho
lidé ignorují a nevěnují mu pozornost.
2c) společné vytváření vlastního světa
mocní se snaží prosadit způsob,
kterým se mají lidé podílet na správě a rozvoji systému. Je důležitá vize
optimálního sociálního modelu a způsob, jak toho dosáhnout. Snah o vytvoření
optimálního sociálního systému bylo mnoho, osvícení tvůrci však skončili
násilnou smrtí.
3 - zajištění pokračování života formou rodu a kultu
marné snahy jednotlivce prosadit svoji
vůli, vedly k zakládání mocenských rodů, které si udržovaly vlastní tradici a
prosazovaly vlastní sociální vizi. Hlavní funkcí rodu je však možnost duchovní
bytosti vrátit se zpět do života do sociálního prostředí, které spoluvytvářely v
předešlém životě. Základem rodu je rodina, která zplodila potomky, vychovala je a
připravila k převzetí a správě rodového majetku a následně jim celý majetek,
tradici a znalosti předala. Rod sledoval rodokmen, udržoval kontakty se zemřelými a
vracel je do života.
3a) odlišení v morálce
každý rod měl své znalosti a taktiku
pro úspěch a udržení rodu. Výhodou bylo utajení těchto znalostí a za tím účelem
se vytvářela také účelová doporučení pro ostatní svět ve formě falešné
morálky. Jsou zde ještě pojmu nepsané zákony a etika. Nepsané zákony jsou
sjednocující požadavky pro jednání příslušníků určité skupiny, pojmy etika a
morálka jsou synonyma. Mohli bychom pojmy určit tak, že etikou se řídím sám a
morálka je mi vnucena.
3b) kultovní rituály, energie
jednotlivé rody se v oblasti
spirituální odlišují svými rituály. Rituál může být rutinním plnění denních
povinností nebo také způsobem spirituálního kontaktu při kterém se provokují
určité energie ve prospěch kultu. Negativní energie nazýváme oběti, pozitivní
energie nazýváme rozkošemi, oboje mohou přinést duchovní extází.
3c) rodová solidarita
rody samozřejmě nejsou osamocené,
jsou provázané příbuzenskými vztahy a posilují svoji moc a své možnosti všemi
způsoby rodové solidarity. Posílení pozic rodu vede ke vzniku nových rodů až
nakonec vznikne archetyp. Jiný archetyp vznikne paralelně účelově pro porobení
zbytku světa a pro nastavení výhodné spolupráce, ve které má dominantní rod jen
řídící roli.
4 - archetyp
archetyp je pojem vyjadřující
společné vlastnosti bytostí, osob v závislosti na původu (z pozemských zvířat nebo
z vesmírných společensktví) a na historickém vývoji (národy a pronárody). Každý
archetyp má jinou způsobilost pro pozemský život a pokud je nedostatečná, má
archetyp snahu žít parazitním způsobem.
4a) funkce archetypu
základní funkcí archetypu je
udržení existence sebe sama. Archetyp rozpoznává svoji přirozenost, své možnosti a
schopnosti, vytváří si představu o optimálním životním stylu a snaží se své
představy prosadit. Za tím účelem vyhledává vztahy se souvěrci. Současně se
snaží celou společnost svým potřebám přizůsobit. Tak se stalo, že archetypy
ještěrů, vlků a další člověku přerostly přes hlavu a terorizují lidské
archetypy vzešlé z domácích a totemových zvířat.
4b) přirozenost
každý archetyp má svoji přirozenost
a tou se od jiných liší. Archetypu fungující na negativní energii jsou agresívní a
v současných podmínkách úspěšné. Právě současná doba archetypy řeší,
některé likviduje a nové se snaží vytvořit.
4c) sociální systém
sociální systém je výsledkem všech
mocenských snah všech subjektů reálných i duchovních a týká se úplně všech
členů společnosti a celého existenčního prostředí. Sociální systém je však
středem pozornosti i zcela externích mocenských subjektů, protože jeho forma budí u
živých bytostí určitý druh emocí. Negativní emoce jsou likvidační i pro jiné
systémy. V současné době není kam ze systému uniknout, jde o účelovou snahu
vybudit ve společnosti násilí a konflikt, protože by se tím vytvořily podmínky pro
násilné řešení systému, ovšem bez systémové změny. Tím narůstá entropie
systému a sociální tlaky. Na straně druhé jiné síly přinášejí jiné řešení
na vyšším levelu. Tyto síly sociální tlaky eliminují a provádějí změny na
všech úrovních. Kdo má zájem je podpořit, ať se vzdá řešení násilím a snaží
se podle svých možností nastavit funkční vztahy v rámci tohoto systému.
Růstový sefír - Model |