|
Žijeme v době, která přináší nový
pohled na křesťanství, hodnotí jeho místo v lidské společnosti a hledá místo
nové, snad ještě důstojněší. Právě skutečnost studia podstaty a sociální role
křesťanství dává tušit současnou hlubokou krizi.
Vznik křesťanství je historicky podmíněn pádem Babylónu v roce - 587, kdy
Židé drženi v zajetí zevnitř otevřeli Peršanům brány Babylónu a současně si
tak na rozdíl od Peršanů otevřeli cestu i ke světové moci. V té době nově
vznikající elita světové moci zvažovala, jaký prostor duchovního života prostým
lidem ponechá. Všechny možnosti pak soustředila do nové katecheze a vytvořila
myšlenku křesťanství. Konečnou podobu vytvořila essejská sekta v posledním
století před Kristem v Judské poušti. Základní myšlenkou je zavržení člověka
jeho Stvořitelem, možnost spásy a vzkříšení. Tím oddělila člověka od jeho
pravého boha, který stvořil harmonickou přírodu, nabídka spásy motivovala k
aktivní a konformní účasti a příslib vzkříšení pro poslední soud poněkud
ironicky nahrazuje myšlenku inkarnace. Původní křesťanství ve svých několika
evangeliích ponechává prostému člověku velmi malý prostor v oblasti duchovní,
především ve smyslu Knih Mojžíšových blokuje přístup ke spiritismu, ovšem
ponechá dostatečný prostor pro člověka v oblasti sociální. Tuto relativní
sociální svobodu pak v následujících revizich světská moc okleštila. První
omezení přinesly epištoly sv. Pavla.
Diskuse o věcech křesťanských pak byla odvedena do oblasti katecheze,
scholastiky a disputace nad biblí. Praxe prověřila, že takové disputace mohou být
nekonečné a sami se můžete přesvědčit, že na Internetu se nikdo tak zapáleně
nepře, jako laičtí křesťané ve svých teologických disputacích.
Hlavní role křesťanství ve službách světové elity však spočívá v
monopolním duchovním postavení církve. Jsi věřící? Tedy jsi křesťan. Nejsi
křesťan? Tedy jsi nevěřící. Všechny odchylky od křesťanství byly připsány
duchovním bytostem s negativní pověstí. Inspirace a nové myšlenky jsou od Satana,
touhy, rozkoše a zloba od Ďábla, herezi způsoval Antikrist, jen Lucifer byl vzat na
milost, protože snad byl tvůrcem křesťanství i sociálního systému. V rámci
křesťanství jsou snad duchovní alternativy možné, jinak jsou to všechno
"destruktivní sekty", zejména směry, které věří v sílu člověka.
Všichni, kdo usilovali o přirozenou víru, založenou na čistém spiritismu, byli
nakonec smeteni. Příčiny toho všeho jsou známy, dána je i cesta k nápravě. |