lg_perspekt.gif (3329 bytes)
 

Obnova duchovního světa - duchovní obnova

  S člověkem a jeho duchovním světem je to podobné jako s počítačem a programy. Počítač i člověk jsou schopni mnohého, ale bez programu a duchovního vedení nezvládnou nic. Výkonný počítač uplatní své technické možnosti jen pokud má i výkonné programy. Jistě není běžné, aby se člověk věnoval úvahám a hodnocení svého duchovního zázemí, ale jsou přece i počítače, na kterých se nové programy vytvářejí. Tvorba nových programů je spojena s vývojem a potřebou. Stejně tak duchovní vedení člověka musí odpovídat současnému stavu lidské společnosti, jejím potřebám a zájmům.
  Moje úvahy o duchovní obnově vycházejí z těchto tezí:
  1) duchovní bytost stárne a zaniká. Pokud nezaniká, stává se zlou a devastující.
  2) z původních bohů stvoření světa už zde nezůstal nikdo, bytosti, které se ke stvoření hlásí, jsou bytosti archetypální, čili následovníci a kopie.
  3) archetypální svět se snaží uchovat tradici, jsou to bytosti konzervativní.
  4) současné spirituální problémy lze chápat jako konflikt archetypů.
  5) lidskému světu mohou pomoci pouze bytosti, které prošly nedávnou lidskou inkarnací.
  6) o dění v lidské společnosti rozhodují výhradně lidé a inspirující duchovní svět.
  7) kvality a charakter osobnosti jsou dány základními vlastnostmi ega, které obsahuje různé duchovní principy.
  8) bytosti jsou jako herci v charakterní roli. O vývoji hry, tedy lidského společenství, rozhoduje obsazení rolí, tedy inkarnace.
  9) nezbytnou podmínkou pro vývoj lidského společenství je výchova nových inspirujících bytostí, což zajistí osobní duchovní růst. Je nutné vytvořit podmínky pro osobní duchovní růst (školství, zkušenost, podněty, dostupnost informací, konzultace).
  10) současné spirituální spory jsou na pozadí boje o podobu lidské společnosti, na straně jedné silami mocenské elity a na straně druhé silami prosazujícími nápravu a změny.
  11) zobecněné zkušenosti lidského pokolení jsou dostupné v duchovních kronikách a někteří lidé k nim mají přístup.
  12) nová situace prosazuje místo autority osobnosti autoritu smlouvy. To umožní harmonizaci vztahů.
O budoucím uspořádání společnosti patrně rozhodne veřejné mínění a duchovní schopnosti člověka.