lg_perspekt.gif (3329 bytes)
 

Původ zla

  To, co vnímáme jako zlo, má své příčiny. Pokud příčiny zla správně rozpoznáme a odstraníme, odstraníme tím také zlo jako jejich následek. Nositelem zla jsou osoby a osobnosti, proto současná praxe může likvidovat zlo také likvidací osobnosti nebo jejím zlomením ještě větším zlem a krutostí. Pak je krutost trestána ještě větší krutostí až do rozpadu celé civilizace. Skutečným řešením je však pouze respektování oprávněných požadavků. Oprávněné požadavky mohou prosazovat všichni a musí všem být vyhověno. To pak řeší společenská smlouva. Sociální konsens pak může přinést zklidnění a odstranění zla. 
  Velkým zdojem konfliktů a zla je nestanovení a nerespektování práva národů a práva kultů. Pokud jde o kulty a víru, mohu připomenout, že lidé prosadili pojem "náboženská svoboda", ale ta je chápána velmi úzce. Kultovní projevy, jako je oheň v přírodě, pohanská nahota a rituální sexualita, do náboženské svobody zahrnuty zatím nejsou. 
  Velkým problémem je stanovení a respektování práv národů. Dosud tuto oblast řešily pouze války, ale válečné možnosti jsou nyní dány svévolí jediné velmoci a spravedlnost mezi národy války nijak řešit nemohou. Jisté je, že jakoukoli vůli může prosadit jedině sankce nebo hrozba sankcí a tu si zatím málokdo ovědomuje. Přesto existuje a jako důkaz bych snad mohl uvést současnou pozici Američanů v Iráku. Pokud některý národ vyvolá válku, bude potrestán likvidací svého duchovního potenciálu. Všechny konflikty má řešit Rada bezpečnosti, ovšem jako autoritativní orgán a na základě spravedlivé mezinárodní smlouvy, která jasně stanoví práva národů, především právo na vlastní území a státní útvar, na možnost rovného obchodu a dostupnost surovin, na vlastní kulturu a plnou kontrolu vlastních sdělovacích prostředků.
  Další oblastí, kterou je nezbytné znovu řešit, je etika moci. Žádný politik není samovládce, musí dodržovat mnohem více zákonů než člověk prostý, moc politika je spíše fiktivní a prostor pro manipulaci a korupci značný. Proto si myslím, že politikové ochotně přijmou etický kodex, všeobecně vyhlášený a všeobecně přijatý, o který mohou opřít svoji moc a své argumenty. Jeho obsahem má být možnost rozhodování v mezích své pravomoci, možnost volně disponovat s přidělenými financemi, ovšem i možnost veřejné kontroly a povinnost řešit všechny podněty. Nečinnost je neetická.
  Pokud jde o sankce, platí, že kdo je potrestán světským soudem, toho již boží soud (magie) netrestá. Pro mne je magický proces nápravy světa pro konec milénia uzavřen, ale příští soud bude opět za sto let, na konci 21. století a pekelníků bude více, 10-20 a zastaví je jedině úplata a ta bude vysoká. Pekelníci tuto úplatu využijí na obnovu pozemských kultů. Úkolem pro 21. století je náprava mocenského a finančního systému a trestán bude i ten, kdo bude brát prostým lidem radost.