|
Majetek
Majetek se nyní pro lidský rod
nejvyšším politikem, hodnotou a motivací. Vše se točí kolem majetku. Nejde o
výsledek náhodného vývoje, nýbrž o výsledek cílené snahy přetrvávající věky
přenesené k nám z jiných světů. Stále však přetrvává rozpor v pojetí a funkci
majetku. Není pochyb o tom, že majetek má mnoho funkcí a jedná se o základní
hodnotovou oblast, jde o možnosti přístupné pouze majitelům, což bývá rod, klan
nebo archetypální skupina.
Mít velký majetek znamená pro život a vliv velkou výhodu a přednost. Spolu se
znalostmi situace majetek tvoří základ veškeré moci. Kdo má moc, využívá ji k
uzpůsobení životních podmínek a sociálního systému ve svůj vlastní prospěch s
cílem optimálních životních podmínek, sebeprosazení, uspokojujícího prožívání
(emocí) a posílení dalších šancí na získání dalšího majetku a další moci.
Lze říci, kdo mé moc, chce ještě více. Všechny tyto tendence byly na naši planetu
přeneseny z jiných prostorů, kde fungují dodnes, mnohde v extrémních formách.
Řešit vztah k majetku a systému jeho získávání je samou podstatou řešení
sociálního a mocenského systému a všech vztahů. Vzhledem k rozsáhlosti problému se
řeší současně na nejvyšší úrovni a na všech úrovních nižších, především
však v oblasti vyšší magie. Důvodem k řešení je právě rozpor v chápání
základní funkce majetku.
1) Na základě pozitivní energie, konsensu a shody funguje celá oblast majetku jako
kredit, majetek má ten, kdo si ho zaslouží, majetek je znakem schopnstí a píle.
2) Na základě negativní energie získává majetek osoba a skupina arogantní,
bezohledná, vychytralá a sobecká.
Bohatí a majetní lidé by měli ve vlastním zájmu vyladit sociální vztahy tak, aby
majetek získaly pouze osoby a subjekty oprávněně, jako zaslouženou odměnu a jako
výsledek schopnstí a píle, protože jinak hrozí, že o majetek přijdou z toho důvodu
nesnadného rozlišení, jak kdo ke svému majetku přišel. Když někdo kolem sebe vidí
samý podvod a mocenskou zvůli, automaticky tak hodnotí celý svět a všechny majetné.
Problém působí mocenský židovský církevní systém založený na biblických
zásadách majetku:
„Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej, co ti patří, vše dej chudým (mně), a budeš
mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne.“ Když mladík uslyšel to slovo,
smuten odešel, neboť měl mnoho majetku." Mt 19,20–22, Mk 10,21,22
"Pane, svěřil jsi mi dvě hřivny; hle, jiné dvě jsem získal." Mt 25, 22
"Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i
to, co má."
"Toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot." Mt 25, 30
Biblické zásady vyžadují od lidí, aby se podíleli na zmnožení majetku elity. A
mocenský boj byl vždy vyprovokován majetkovými nesrovnalostmi a velkými sociálními
rozdíly. Proto je nutné vytvořit sociální, politické a mocenské podmínky na
základě zjevného kariérního řádu, ve kterém jsou jednoznačně a přijatelně
dány podmínky pro získání majetku tak, aby majetek měli skutečně pouze ti, kteří
si ho zaslouží. Až bude v této oblasti pořádek, až nikdo nebude mít nouzi, až
budou mít lidé podmínky k plnění svého životního poslání, pak teprve zavládne
všeobecný konsens. Dosud je svět vyladěn tak, aby se prostí lidé museli podílet na
bohatnutí úzké elity. To je důvod všech konfliktů a válek i současné všeobecné
systémové krize.
Problém je v tom, že naše možnosti jsou omezené a pokud chce mít někdo více, musí
jiný mít o to méně. Jde o pravidlo přesahující všechny věky.
|
|