BŮH SYSTÉM ČLOVĚK TEZE -A- -C- -D-
Část 4. | teze jako zásady doporučené | |
300 | Pravidla spolužití | |
300a | Nová PLatea: | |
301 | 1) je především prostorem pro komunikaci mezi všemi pozemskými kulty a k prosazení jejich oprávněných zájmů, | |
302 | 2) je garantem dodržování kosmických zákonů a smluv zde na Zemi, | |
303 | 3) provádí duchovní arbitráž, | |
304 | 4) předkládá k přijetí zásady duchovního působení pozemských kultů, | |
305 | 5) stanovuje obsah pozemské přirozenosti a normality, | |
306 | 6) garantuje funkčnost karmického systému, inkarnačního a kariérního řádu, | |
307 | 7) zkoumá pozemskou realitu a zobecňuje rozpoznanou kauzalitu, | |
308 | 8) chrání své subjekty a dává jim podmínky pro existenci a práci. | |
310 | 1) Vesmířané | |
310a | Vesmířan je každá inteligentní bytost, která sama sebe za vesmířana považuje. | |
310b | Vesmírné mocnosti nemohou na planetě Zemi vyvíjet žádnou mocenskou praxi. | |
310c | Planeta Země má být bezpečným místem pro vesmírné poutníky a vesmírní poutníci nesmí pro planetu představovat žádné riziko. | |
310d | Kdokoli přichází na Zemi z jiné planety, může být považován za | |
311 | 1) hosta, pokud se zde jako host chová, | |
312 | 2) pozemšťana, pokud se od nás ničím neodlišuje, | |
313 | 3) vyslance, pokud je oprávněn takto vystupovat a nejedná mocensky proti zájmům této planety, | |
314 | 4) vetřelce nebo svévolníka, pokud prosazuje vlastní mocenské zájmy. | |
310e | Kdokoli odchází na jiné planety, může odejít za těchto podmínek: | |
315 | 5) odchází tam dobrovolně na základě rozhodnutí se znalostí situace do které odchází | |
316 | 6) má možnost návratu, pokud se k návratu sám rozhodne a skutečný důvod není podstatný. | |
317 | 7) vesmířané, kteří zde na planetě byli v jediné inkarnaci, se mohou vrátit a žádná podmínka není stanovena. | |
318 | 8) entitám, které pozemského člověka zotročují nebo převychovávají jako nepřítele pozemšťanů, bude vstup odepřen. | |
320 | 2) Pozemšťané | |
320a | Pozemšťan je inteligentní bytost schopná sebevýchovy, narozená z těla zde na Zemi nejméně ve druhé inkarnaci, pokud se sama za pozemšťana považuje a předpokládá, že i své příští inkarnace realizuje zde na této planetě. | |
320b | Za pozemské kulty lze označit pouze ty, které | |
321 | 1) nelákají nikoho na jiné planety ani neprosazují nebeské království, ani nezvou cizí entity, | |
322 | 2) respektují pozemskou lidskou přirozenost a nemění ji, | |
323 | 3) kulty předkládají svůj životní styl a vlastní kultovní zvyky ve shodě s přirozeností člověka, | |
324 | 4) základem jejich činnosti je spiritismus, za původní náboženství lze považovat animismus a šamanismus. | |
325 | 5) ctí pozemské stvoření, lidské tělo, lidskou radost a rozkoš, | |
326 | 6) jednotlivé pozemské kulty zakládají rody a ty se podílejí na politické správě. | |
327 | 7) kterýkoli člověk je vyspělá bytost a má právo na respekt, uznání a další osobní a duchovní růst | |
328 | 8) pozemský člověk potřebuje ke svému životu lásku jako pozitivní životní energii. | |
330 | 3) Národy a jejich práva | |
331 | 1) národ je velká sociální skupina odlišující se vlastní spiritualitou a kulturou. | |
332 | 2) každý národ může mít svůj vlastní jazyk, ale jeden jazyk má být společný pro všechny a tím by mělo být esperanto. | |
333 | 3) národ má právo na své vlastní území a nezávislý sociální systém | |
334 | 4) pouze na svém území může mít národ ozbrojené síly pro svoji obranu a pro pomoc v nouzi. | |
335 | 5) přírodní bohatství je nezcizitelné a každý národ sám stanoví cenu, za kterou své bohatství přenechá národu jinému. | |
336 | 6) svojí činností a existencí nesmí žádný národ škodit národu jinému, například znečištěním přírody. | |
337 | 7) jinému národu nelze nic mocensky vnucovat, ani zboží nebo služby a všechny smlouvy musí být vzájemně výhodné. | |
338 | 8) každý konflikt se musí řešit mírnými prostředky a historická zkušenost doplní nadnárodní arbitrážní řád. | |
340 | 4) Náboženství a kulty | |
341 | 1) každé náboženství je spojeno s národem a jeho územím. Kdokoli přejde trvale na cizí území, musí přijmout i zdejší víru. | |
342 | 2) náboženská svoboda spočívá ve volném výběru náboženství které je příslušné k danému území, pokud volba je. | |
343 | 3) základem každého pozemského náboženství je spiritismus, tedy duchovní spolupráce s vlastním duchovním světem. | |
344 | 4) součástí katecheze nesmí být nepřátelství k jinému pozemskému kultu. | |
345 | 5) každý kult přináší příkazy, zákazy a doporučení týkající se životního stylu a etiky. | |
346 | 6) etické normy podpořené náboženstvím musí řešit veškeré oblasti mocenského, sociálního i soukromého života. | |
347 | 7) za duchovní službu lze považovat každou inspirovanou činnost, včetně hádání budoucnosti a léčitelství. | |
348 | 8) jednotlivá náboženství mohou vznikat a zanikat ve vyhlášeném termínu "konce světa". Příští je v roce 6000. | |
350 | 5) Pozemská příroda | |
351 | 1)
pozemská příroda je schváleným archetypem a nesmí se poškozovat a ničit. |
|
352 | 2) pozemská příroda tvoří životní prostředí a patří všem. | |
353 | 3) živou přírodu tvoří rostlinné a živočišné druhy a všechny je nutné chránit, kromě parazitů. | |
354 | 4) nelze oplocovat vodní plochy, pole a lesy, lze oplocovat zahrady. | |
355 | 5) každé území má svého jediného správce, který dbá na zachování přírody a její optimální využití. | |
356 | 6) správce veřejně přístupného území musí akceptovat vůli samosprávy jako správního partnera. | |
357 | 7) každý ohrožený druh je automaticky chráněn, každý přemnožený druh je možné likvidovat. | |
358 | 8) Zákony na ochranu přírody mají optimalizovat zájmy přírody a jejího využití. | |
360 | 6) Soukromí člověka a osobní vlastnictví | |
361 | 1) za soukromí se považuje prostor a činnost, které se nijak nedotýkají dalších subjektů. | |
362 | 2) pokud člověk potřebuje pomoc svého okolí nebo ústupky, již se nejedná o soukromí. | |
363 | 3) do soukromí člověka patří především jeho sexualita, uspokojení a rozkoše. | |
364 | 4) osobní prostředky ve formě majetku musí být odlišeny od majetku právnických subjektů, např. výrobních. | |
365 | 5) pro uspokojování osobních životních potřeb člověka a jeho rodiny je nutné stanovit limit příjmů na úrovni dvcetipětinásobku mzdy minimální. | |
365a | Nižší hranice vede k rovnostářství a blokuje osobní a duchovní růst, hranice vyšší vyvolává sociální neklid a odděluje společenskou elitu. | |
365b | Rozdělení příjmů pak má být v tomto spektru stejnoměrně rozděleno podle sociální úrovně a potřebnosti profese. | |
366 | 6) vstup do soukromí člověka, rodiny a sociální skupiny je upraveno pravidly. Obvyklým statutem je člen, host a vetřelec. | |
367 | 7) život v soukromí může být zcela podle vlastních představ, ale měl by být "normalizován" podle doporučení kultu, aby nevznikly konflikty při novém partnerství osob z různých rodin, zejména hodnotové a etické. | |
368 | 8) do soukromí lze mocensky vstupovat pokud zde dochází k poškozování zdraví nebo práva jednotlivců. | |
370 | ||
371 | 9) nikomu nečiň dobro ani zlo, dokud tě o to nepožádá. | |
372 | 10) hodnotit můžeš cokoli, ale pouze sám pro sebe a pro toho, kdo tě tím pověřil. | |
373 | 11) člověku nelze vše odberat ani z trestu ani jako náhrada vzniklé škody. Musí mu zůstat obydlí se základním vybavením a osobní věci. | |
374 | 12) úroveň a vybavení domácnosti limitují osobní přijmy. | |
375 | 13) za základní soukromí lze považovat vlastní pokoj se sociálním zařízením a prostor k práci. | |
376 | 14) také v případě, že osoba žije v komunitě nebo společných prostorách, má mít své soukromí. | |
377 | 15) životní partneři mají zpravidla společné soukromí kromě prostoru k samostatné práci. | |
378 | 16) kdokoli je svědkem dění v cizím soukromí, ponechá si informace pro sebe. | |
380 | 7) Výrobní prostředky | |
381 | 1) pro rozdělení výrobních prostředků je rozhodující technologická náročnost výroby a důležitost pro stát. | |
382 | 2) každá výroba je prostředkem zdokonalení v oblasti tvořivosti a má se takto týkat co největšího počtu osob. | |
383 | 3) výroba má být podřízena spotřebě a zájmu trhu | |
384 | 4) výroba nemůže být nástrojem zotročení lidí. | |
385 | 5) těžiště výroby má spočívat na střední vrstvě, tedy živnosti a družstvu. | |
386 | 6) nelze vybírat daně vyšší, než je společenská potřeba a ve výši, která likviduje svůj zdroj. | |
387 | 7) majetková práva související s výrobou mají být ochráněna mocí a předávána z generace na generaci | |
388 | 8) technologicky náročná výroba se má provádět ve velkých sériích. | |
390 | 8) Sociální jistoty a zdraví | |
391 | 1) život a zdraví člověka patří mezi sociální priority. | |
392 | 2) péče o zdraví je sice spojena s podnikáním a financemi, ale zdraví musí být prioritou. | |
393 | 3) při bezvýchodné trýzni lze povolit euthanázii s podmínkou, že o ní rozhoduje pacient a s jeho rozhodnutím se seznámí jeho nejbližší příbuzní. | euthanasie |
393a | Provést se však musí tak, aby duch vystoupil z těla. | |
394 | 4) při narození dítěte má být přítomen otec a inkarnační osoba z důvodu správné inkarnace. | |
395 | 5) sociální jistoty jsou samozřejmou součástí zdravé společnosti. | |
396 | 6) finanční ohodnocení poctivé práce má být na takové výši, aby lidé nehledali záchranu v sociální síti. | |
397 | 7) nelze lidi vystavovat větší zátěži, než jakou zvládnou, nelze je ponechat v bezvýchodné situaci. | |
398 | 8) sociální postavení člověka a jeho naděje nesmí budit strach a tíseň. | |
400 | 9) Lidská práva a svobody | |
401 | 1) každý člověk má právo na jméno, místo ve společnosti, vlastní majetek, ochranu před zvůlí a úrazem. | |
402 | 2) dítě má mít alespoň jednoho dospělého člověka, ke kterému může mít bezmeznou důvěru. | |
403 | 3) každý člověk má právo na svobodnou volbu partnera a sociální skupinu. | |
404 | 4) základní lidskou svobodou je právo na vlastní názory a jejich sdělení, na vyznání a posouzení svého okolí. | |
405 | 5) každý člověk a každý subjekt má právo na své soukromí a jeho ochranu. | |
406 | 6) každý člověk má právo odmítnout účast v boji a stejně tak má každý právo se boje zúčastnit. | |
407 | 7) práva a svobody vyhlášená státem (společností) také stát zaručuje a týkají se všech občanů. | |
408 | 8) každý má právo na svobodnou volbu životního stylu v rámci svých osobních možností. | |
410 | 10) Meze normality aneb co lze považovat za normální | |
411 | 1) každá společnost tolerantně stanové meze normality s cílem názorové shody svých členů. | |
412 | 2) každý ať jedná tak, aby se to mohl každý dovědět a aby byl schopen své jednání obhájit. | |
413 | 3) za normální se považuje vše, co odpovídá představám systému a proto má být systém liberální. | |
414 | 4) co je nenormální, může být chybné, nadlimitní, ale také funkční v jiném systému. | |
415 | 5) vše, co je systémové, je normální. Cílem je vytvořit systém harmonicky zahrnující veškeré subjekty. | |
416 | 6) vše, co prospívá mimo systém a vše, co je problematické v systému vlastním, systém rozvrací. | |
417 | 7) pokud někdo jedná správně a jeho okolí ho za to odsuzuje, pak je v cizím systému. | |
418 | 8) normalita má vycházet z lidské přirozenosti, tedy ze způsobu jednání člověka nezatíženého znalostmi systému a jeho požadavky. | |
420 | 11) Duchovní bohatství a vzdělání | |
421 | 1) realita produkuje data ve formě obrazu své existence, přijatá data jsou informacemi a část informací jsou znalosti. | |
422 | 2) správné znalosti reality jsou zdrojem osobní moci. | |
423 | 3) představy o realitě předává člověku výchova, škola a sebevýchova na základě osobní zkušenosti a převzatých informací. | |
424 | 4) stejně jako je totálně propojena realita, stejně tak musí existovat logické vazby a analogie ve znalostech o ní. | |
425 | 5) znalosti jsou duchovním bohatstvím, které jako program počítače vede člověka a jiné subjekty k úspěchu. | |
426 | 6) všechny formy informací se nejlépe přenáší ve spirituálním prostředí a nyní také v datové síti. | |
427 | 7) v rámci spřáteleného systému je přístup ke všem informacím, nepřátelské systémy své informace tají a nahrazují lží. | |
428 | 8) právní ochrana duchovního bohatství nesmí bránit jeho šíření a využívání. | |
430 | 12) Kariérní řád | |
431 | 1) kariérní řád je veřejné vyhlášení o tom, jak se prosadit ve společnosti, jak získat prestižní postavení. | |
432 | 2) v rámci kariérního řádu musí mít všichni stejné možnosti. | |
433 | 3) kariérní prestiž je dána náročností, tvořivostí, odpovědností, vyspělostí, výjimečností a důležitostí postu. | |
434 | 4) každý, kdo usiluje o sociální post, musí prokázat, že je schopen ho úspěšně plnit. | |
435 | 5) kdokoli chce stoupat ve své kariéře, má doložit, jak se osvědčil na postech nižších. | |
436 | 6) pokud je s postupem spojeno zasvěcení, pak je zde podezření, že jde o zájmy cizího systému. | |
437 | 7) při sporu o jeden prestižní post má právo výběru vyšší subjekt a není povinen své rozhodnutí zdůvodňovat. | |
438 | 8) při havárii kariérního řádu ztrácí společenství právo na existenci a tvoří se společenství nové. | |
440 | 13) Karmický kredit | |
441 | 1) karmický kredit je výsledek zhodnocení vlastních skutků s ohledem na vlastní svědomí. | |
442 | 2) hodnotí se záměr, provedení skutku a jeho hodnocení. | |
443 | 3) karmický kredit předurčuje novou inkarnaci a každá inkarnace zakládá svůj nový kredit. | |
444 | 4) finanční ohodnocení musí být v souladu s karmickým kreditem. | |
445 | 5) karmický kredit posilují tyto vlastnosti: pracovitost, prospěšnost, otevřenost, solidárnost, vstřícnost, zdrženlivost, skromnost, přejícnost, tvořivost, spravedlnost, schopnost vcítění, přáteskost, spolehlivost, vytrvalost, smířlivost, trpělivost, důvěryhodnost, pravdomluvnost, obětavost a další podobné. | |
446 | 6) karmu nezatěžuje sebevražedný útok. | |
447 | 7) karmu nezatěžuje prosazování oprávněných požadavků. | |
448 | 8) vše je však nutné řešit nejmírnějšími, avšak účinnými prostředky. | |
450 | 14) Mocenské rody a správa společnosti | |
451 | 1) mocenský rod se ustavuje na základě schopnosti komunikace mezi lidským a duchovním světem a kontroly inkarnace. | |
452 | 2) mocenský rod obsahuje bytosti vlastní a hostující a vede o nich genealogický přehled. | |
453 | 3) vyšším subjektem než rod je kult. Kult představuje společný spirituální, hodnotový a názorový systém. | |
454 | 4) prioritou rodu je posilování vlastní moci na základě politické obliby a předání dědictví další generaci. | |
455 | 5) každá moc dbá na to, aby v jejím systému byl klid a harmonie. | |
456 | 6) není rozdíl mezi postavením žen a mužů v rámci rodu a veřejných funkcí. | |
457 | 7) přednost má přenos dědictví na vlastní potomky, avšak adopce z vlastního kultu je rovnocenná. | |
458 | 8) mocenský rod usiluje o svoji moc a vliv ústavní cestou nebo jiným nenásilným způsobem. | |
460 | 15) Konflikty, smíření, arbitráž a soud | |
461 | 1) kdokoli má právo vyvolat konflikt, pokud se cítí být neoprávněně omezen nebo podveden. | |
462 | 2) veškeré kontakty je nutné řešit na úrovni argumentu, tedy dohody a dobré vůli. | |
463 | 3) kdo nepřesvědčí svým věcným argumentem oponenta, musí ustoupit nebo navrhnout smír. | |
464 | 4) cokoli kdo žádá pro sebe, musí jako právo přiznat i druhým. | |
465 | 5) konflikty lze řešit pouze v rámci jediného stejného systému, tedy vlastního nebo toho, který zastřešuje. | |
466 | 6) kdokoli nedokáže obnovit harmonii u sebe vlastními silami, požádá o vyšší moc (např. policii, nadřízeného). | |
467 | 7) z každého konfliktu je nutné se poučit, zkoumat a odstraňovat jeho příčiny. | |
468 | 8) součástí vzdělání je soubor informací, jak předcházet konfliktům a jak je zklidnit a řešit. | |
470 | 16) Harmonická společnost | |
471 | 1) každý ať jedná v dobré vůli, v dobré víra a takové jednání ať předpokládá i u druhých osob. | |
472 | 2) zákony, zásady a normy jednání musí být jednoduché, jednoznačné, nadčasové a přehledné. | |
473 | 3) sociální harmonie je založena na spokojenosti všech členů/subjektů. | |
474 | 4) cílem sociálního jednání (správy, služeb, smlouvy) je dosažení spokojenosti, další úsilí není nutné. | |
475 | 5) nespokojenost narušuje harmonii a proto je nutné hledat a odstraňovat její příčiny. | |
476 | 6) spokojenost je vnitřní stav a ten lze ovlivnit výchovou. Také nízké očekávání vede ke spokojenosti. | |
477 | 7) v harmonické společnosti má každý subjekt větší cenu, než ve společnosti konfliktní. | |
478 | 8) harmonie vztahů a společnosti je nutným předpokladem k její dlouhé perspektivě a existenci. | |